• 2013/2014

• ZIELONA SZKOŁA IIID

• Po pracowitych i pełnych wrażeń, dziewięciu miesiącach nauki, uczniowie klasy III D wraz z opiekunami wybrali się na trzydniową wycieczkę do Stajni Wilga.

Na dzieci czekało wiele ciekawych i wyczerpujących zajęć m.in. przejażdżki na kucykach, budowanie tipi, indiańskie zabawy, strzelanie z łuków, szukanie skarbu itp.

Mimo upalnej pogody i napiętego grafiku, wszyscy wrócili wypoczęci i szczęśliwi.

• WIZYTA KLAS VA I VB W SEJMIE I SENACIE

• W dniu 2 czerwca b.r. klasy: VA i VB uczestniczyły w wycieczce do Sejmu i Senatu z okazji Dnia Dziecka, zorganizowanej przez mamę jednej z uczennic, przy współudziale nauczycieli i rodziców.

Dzieci miały możliwość wysłuchania wykładu pracowników Senatu na temat dawnego sposobu prowadzenia obrad oraz obyczajowości. Poznały szczegóły stroju XVII-wiecznych senatorów, a nawet mogły wcielić się w role ówczesnych kasztelanów, wojewodów, biskupów i… króla. Zaimprowizowana lekcja historii z czasów Władysława IV przyniosła nieoczekiwane rozwiązanie: uczniom nie spodobała się kandydatka na żonę władcy, co wyrazili w głosowaniu za pomocą łacińskiego „negative” i czym zmienili bieg historii!

Następnie obie klasy zwiedziły sale, w których obradują dzisiejsi senatorowie i posłowie, dowiadując się o obecnym funkcjonowaniu najwyższych organów państwowych.

Monika Strzeżyk

• WYCIECZKA KLASY IIID

• W środę. 04.06.2014 roku na uczniów klasy III D czekała miła niespodzianka… Z okazji Dnia Dziecka, uczniowie wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Hula Kula. Głównym celem wyjazdu była gra w kręgle. Niektórzy z uczniów pierwszy raz mogli sprawdzić się w tej dyscyplinie sportowej i trzeba przyznać, iż świetnie sobie poradzili. Po ostrej rywalizacji, przyszedł czas na odpoczynek w ogrodzie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego i skosztowanie lodów. Pełni wrażeń i z postanowieniem rewanżu wszyscy szczęśliwie wrócili do szkoły.

• Z ŻYCIA KLASY IIID

• Dla uczniów klasy III D to był tydzień pełen wrażeń i emocji…

We wtorek, 13.05.2014 roku wybrali się na wycieczkę do Kina Wisła. Tam obejrzeli przedstawienie teatralne pt. Alibaba i 40 rozbójników prezentowane przez Teatr Współczesny w Krakowie.

W środę, 14.05.2014 roku odbyli wycieczkę śladami Fryderyka Chopina oraz odwiedzili Filharmonię Narodową. Organizatorem i przewodnikiem podczas wycieczki była Pani Alicja Mossakowska.

W czwartek, 15.05.2014 roku uczestniczyli w czwórboju lekkoatletycznym zorganizowanym dla uczniów klas młodszych.

W piątek, 16.05.2014 roku zgodnie z coroczną tradycją, nocowali w szkole.

• WYCIECZKA UCZNIÓW KLASY 3D

• 16 kwietnia 2014 roku uczniowie klasy 3D pojechali na wycieczkę do Teatru Rampa na wzruszający musical oparty na motywach powieści „Mała księżniczka” F.H. Burnett. Losy dziewczynki, która z otaczanej czułą opieką córki angielskiego oficera staje się służącą, przekonują widzów, że prawda o człowieku tkwi w wytrwałości, z jaką czyni dobro, a szlachetność charakteru to skarb, którego nikt nie może odebrać.

• IIA W MUZEUM ETNOGRAFICZNYM

• 10 kwietnia klasa IIA była w Muzeum Etnograficznym. Rozmawialiśmy o zwyczajach i obrzędach związanych ze ŚWIĘTAMI WIELKANOCNYMI. Pani etnograf przekazała nam dużo nieznanych wcześniej informacji na temat czasu wielkiego postu.

Dowiedzieliśmy się, że na ziemiach polskich pierwsze ozdobione jajko znaleziono w X wieku n.e. w okolicach Wrocławia. Wzór tego jajka przenieśliśmy na własnoręcznie wykonane pisanki. Nasze prace były bardzo ciekawe. Będą służyć jako dekoracja świątecznego stołu.

Jolanta Hodakowska

więcej zdjęć

• WYCIECZKA UCZNIÓW KLASY IIID

• 31.03.2014 roku uczniowie klasy III D pojechali na wycieczkę do Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z cyklu Spotkanie z Rękodziełem Ludowym. Uczestnicy zajęć, pod kierunkiem artystów ludowych, własnoręcznie wykonali tradycyjne ozdoby związane z Wielkanocą – jajka oklejane sitowiem i wełną.

• KLASA IIB W MUZEUM

• Warto odwiedzać muzea. To kolejne muzeum, które odwiedziła klasa 2b. Byliśmy już w Zachęcie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Archeologicznym, a ostatnio w Muzeum Etnograficznym. Poznajemy różne dziedziny sztuki i nauki. Ciekawostka: w niedziele Muzeum Archeologiczne można zwiedzać za darmo.

Anna Lipińska

• UCZNIOWIE KLASY IIID W KINOTECE

• W czwartek 13.02.2014 r., uczniowie klasy IIID uczestniczyli w lekcji na temat powstawania ścieżki dźwiękowej do filmów animowanych. Podczas zajęć odbywających się w KINOTECE, uczniowie poznali tajniki pracy dźwiękowców. Oprócz tego mieli okazję uczestniczyć w nagraniu ścieżki dźwiękowej do kreskówki o Czerwonym Kapturku. Na koniec obejrzeli film pt. Rio opowiadający o niezwykłych i jakże wzruszających przygodach niebieskiej papugi Blu.

• WYCIECZKA UCZNIÓW KLASY IIID

• 7 lutego 2014 roku uczniowie klasy IIID wybrali się na wycieczkę do Państwowego Muzeum Etnograficznego na zajęcia pt. Karnawały świata: maski, tańce i zabawy.

Uczniowie dowiedzieli się: skąd wzięła się tradycja tańca z parasolkami Frevo? Czy trudno rozłupać piniatę? Kto mógł zostać koronowany podczas Festiwalu Królów w Pernambuco? Poznali oblicza karnawału na całym świecie. Oprócz tego każdy uczestnik zajęć zrobił ganza shakera oraz maskę karnawałową.

• WYCIECZKA KLASY IIIC - MEDIATEKA

• Dnia 17.01.2013rklasa 3c wraz z naszą Panią Izabelą Zdunek uczestniczyła w zajęciach multimedialnych w Mediatece. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy po osiem osób. Na początku nasza grupa komponowała w Sali muzycznej swoje własne utwory z wykorzystaniem kreatora

muzycznego.W tym czasie grupa druga w Sali plastycznej na komputerach rysowała obrazy zimowe. Natomiast grupa  trzecia w ostatniej pracowni budowała zwierzęce roboty z klocków. Potem zamienialiśmy się zadaniami. W Mediatece było bardzo wesoło. To była bardzo udana wycieczka!

Kinga Zając i Marta Kasjanowicz

W piątek pojechaliśmy na wycieczkę do Mediateki. Na miejscu podzieliliśmy się na trzy grupy, a każda grupa miała trzy grupy, a każda grupa miała trzy zadania do wykonania. Najbardziej podobało mi się tworzenie muzyki na komputerze i rysowanie w programie graficznym. Na  końcu weszliśmy do dziwnej kabiny, w której krzyczeliśmy jak najgłośniej.

Tobiasz Martyniuk

3. 17 stycznia 2014r pojechaliśmy na wycieczkę do Mediateki. Panie prowadzące zajęcia podzieliły nas na trzy grupy. Każda z grup udała się z jedną z pań do innej sali. Najbardziej podobały mi się zajęcia polegające na tworzeniu muzyki za pomocą komputera. Wybierając na ekranie monitora instrument lub wybrany dźwięk tworzyliśmy muzykę , którą na zakończenie zajęć mogliśmy odsłuchać. W kolejnej Sali mieliśmy lekcję grafiki komputerowej. Na ekranie monitora tworzyliśmy dowolne obrazy. Do tego celu mogliśmy używać różnych przyborów i barw. W ostatniej Sali tworzyliśmy z klocków różne figury. Były to specjalne klocki konstrukcyjne. Budowaliśmy z nich zwierzęta. Ja zbudowałem słonia , a koledzy i koleżanki inne zwierzęta. Mogliśmy też konstruować roboty. Zajęcia w Mediatece były bardzo ciekawe i czas nam bardzo szybko minął.

Jakub Surdykowski

• WYCIECZKA KLASY IIID

• 20 grudnia 2013 roku uczniowie klasy IIID obejrzeli w Teatrze Syrena jedną z najbardziej znanych i lubianych bajek J.Ch. Andersena – Królowa Śniegu - zilustrowaną dodatkowo przepiękną muzyką Piotra Hertla i piosenkami Agnieszki Osieckiej. To niezapomniana i zarazem niezwykle porażająca podróż w głąb mroźnego królestwa zła.

Przedstawienie, wykorzystujące nowoczesną technikę elektro-akustyczną, w niezwykły sposób przeniosło małego widza w zaczarowany świat bajki, pełen tajemnic i magii. Działając na wyobraźnię dziecka, przekonująco opowiadało o sile przyjaźni i zwycięstwie Dobra nad Złem.

• WYCIECZKA DO PAŃSTWOWEGO MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO

• KARTKA Z PAMIĘTNIKA IIC

We wtorek 3 grudnia 2013 roku o godz. 9-tej rano wyruszyliśmy na wycieczkę do Muzeum Archeologicznego w dzielnicy Śródmieście. W muzeum czekały na Nas atrakcyjne zajęcia lepiania z gliny naczyń według technik pradziejowych. Ta świetna zabawa była poprzedzona naszym zwiedzaniem wystawy "Pradzieje ziem polskich". Poznaliśmy technikę ręcznego lepienia, dzięki której mogliśmy wykonać dowolne naczynie. Nasze wspaniałe rękodzieła zostały jeszcze na jakiś czas w muzeum, ponieważ czekają na wypalenie. A więc czekamy na Nasze wypieki a Was  zachęcamy do odwiedzenia muzeum i wykonania ciekawego naczynia własnoręcznie.

Małgorzata Witkowska
          i Katarzyna Osuch

• UCZNIOWIE KLASY IB W TEATRZE GULIWER

• 27 listopada 2013 razem z naszymi paniami: Jolą i Basią uczestniczyliśmy w przedstawieniu pt.: ”Pchła Szachrajka” w Teatrze Guliwer. Mimo bardzo mroźnej pogody, humor dopisywał nam jak nigdy.
          Spektakl dał nam niepowtarzalną szansę zapoznania się z bajką , której autorem jest patron naszej szkoły Jan Brzechwa oraz z pracą aktorów. W czasie 90 minut mogliśmy podziwiać perypetie najsprytniejszej pchły świata, które pod postacią kawiarnianych ploteczek- opowiadały sobie cztery damy. Spektakl utrzymany był w konwencji musicali z lat 20. i 30. XX wieku, co wzbudzało nasze jeszcze większe zainteresowanie.
          Po przedstawieniu zmarznięci , ale zadowoleni powróciliśmy do szkoły.

Uczniowie klasy IB z wychowawczynią.

• SPACER IB - POWĄZKI

• W dniu 25 października 2013 roku uczniowie klasy 1B na Cmentarzu Powązkowskim, odwiedzili grób Jana Brzechwy,  który  jest  patronem naszej szkołyUczniowie zapalili  znicze, aby okazać  szacunek i pamięć  patronowi naszej szkoły oraz również żołnierzom i harcerzom poległym podczas II Wojny Światowej.
          Spacer alejkami cmentarza był dla dzieci ogromnym przeżyciem, szły skupione i bardzo zaciekawione. Bardzo dobrze wiedziały, jak należy się zachowywać w takim miejscu, okazały szacunek osobom, które od nas odeszły, a także pokazały, jak ważne jest zachowanie o nich pamięci, szczególnie przed zbliżającym się Świętem Zmarłych.
          Dzieci wysłuchały wiele interesujących informacji  związanych z historią naszego kraju. Po powrocie dzieci były odrobinę zmęczone, ale bardzo usatysfakcjonowane. To była bardzo ważna lekcja wychowania obywatelskiego i patriotycznego, która na pewno utkwi dzieciom na długo w pamięci.

Wychowawczyni klasy 1B
          Jolanta Piłatowska

• PALMIRY

• 18 października uczniowie klas szóstych i piątych wyruszyli na rajd, którego celem był Cmentarz w Palmirach. W ten sposób uczciliśmy pamięć poległych za Ojczyznę.
          Łatwo jest mówić o Polsce, trudniej dla niej pracować, jeszcze trudniej umrzeć, najtrudniej cierpieć. – napis  umieszczony na bramie cmentarza skłania nas do refleksji. Zastanawiamy się, czym dla nas jest Polska.
          Przy grobie Macieja Rataja odbyła się krótka uroczystość patriotyczna. Hubert, Maciej, Kuba i Tadek z przejęciem i wzruszeniem recytowali wiersze patriotyczne, Ala i Zuzia przypomniały zdarzenia, które rozegrały się w Palmirach. Pieśni patriotyczne odśpiewane przez zgromadzonych uświetniły uroczystość. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wziąć w niej udział.
          Bardzo cieszymy się, że nasi wychowawcy stworzyli nam możliwość zwiedzenia otwartego niedawno Muzeum Miejsca Pamięci Palmiry. Nowoczesna ekspozycja oraz nagrania wspomnień byłych więźniów Pawiaka przybliżyły nam bolesną historię naszego kraju. Byliśmy poruszeni i jednocześnie dumni, że nasi Rodacy walczyli, abyśmy mogli żyć we własnej Ojczyźnie i mówić po polsku. To bardzo ważne miejsce dla każdego Polaka. Nie zapomnijmy o nim!
          Antek 6b

Wspomnienia uczestników:

Ala, 6B
          Podczas zwiedzania cmentarza w Palmirach byłam poruszona. Uświadomiłam sobie, że zajęci codziennymi sprawami, nie zastanawiamy się nad tym, jaka cenę zapłacili ci ludzie, abyśmy mogli żyć w Niepodległej Polsce.

Marcelina, 6 B
          Cmentarz w  Palmirach – miejsce hitlerowskiej zbrodni ukryte w gąszczu Puszczy Kampinoskiej i nowo wybudowane Muzeum Miejsce Pamięci Palmiry  od dziś są dla mnie bardzo ważne. Wiedziałam o wydarzeniach, które tutaj rozegrały się, ale dziś tu byłam, stąpałam po ziemi uświęconej krwią Polaków. To wielkie przeżycie!

Zosia 6b
          Palmiry to miejsce ze szczególnie poruszającą historią. Tutaj spoczywają setki Polaków – mężczyźni, kobiety, młodzież. Gdy zatrzymywałam się przy grobach, przeżywałam  wielkie emocje. Smutek, współczucie, żal to uczucia towarzyszące mi tego dnia.

Iga 6 b
          To bardzo wzruszająca chwila. Kiedy roześmiani, przekroczyliśmy bramę cmentarza i znaleźliśmy się w miejscu tak strasznych wydarzeń, od razu spoważnieliśmy. Film oglądany w muzeum wzruszył nas do łez. Była to wspaniała lekcja historii. Niejeden, wracając do domu, zadawał sobie pytanie: Czy byłbym w stanie ponieść taką ofiarę za Ojczyznę?

Paweł 6B
          Nigdy nie zapomnę rajdu do Palmir! Wzruszenie, niedowierzanie, podziw to uczucia, które towarzyszyły mi podczas uroczystości i zwiedzania Muzeum  Miejsce  Pamięci  Palmiry.

• WYCIECZKA IIIB I IIIC

• 16.10.2013 roku kl. IIIb i IIIc były na pokazie psów celniczych, w miejscowości Kamion.

A oto relacja uczniów:

Bardzo lubię psy, dla tego  na wycieczce najbardziej podobał mi się pokaz pracy psów. W skrzyniach były ukryte narkotyki. Psy prowadzone przez przewodników musiały je znaleźć i je znalazły:). Widziałem też jak pies przeskoczył metrową przeszkodę i wszedł po drabinie na kładkę. Psy bardzo posłusznie wykonywały polecenia przewodnika.                                                                                                   Była to bardzo ciekawa wycieczka.

Rafał Wyszomirski, IIIc

W środę pojechaliśmy na wycieczkę do Kamiona.Tam są szkolone psy celnicze.Oglądaliśmy wyczyny tych psów.Skakały przez bardzo wysokie przeszkody, szukały w pudełkach narkotyków.Kiedy je znalazły to próbowały dostać się do tego pudełka.Jeśli dobrze wykonały zadanie to w nagrodę krótko bawiły się piłeczką. Po oglądaniu szkolenia piesków mieliśmy ognisko z kiełbaskami.

Piotr Sołtysiak, IIIc

• WYCIECZKA KLASY IIID

• 27.09.2013 roku uczniowie klasy III d uczestniczyli w zajęciach Promieniowanie w nas wokół nas organizowanych przez Muzeum Marii Skłodowskiej Curie. Celem zajęć było  zapoznanie publiczności z siłą promieniowania przedmiotów i substancji używanych na co dzień i występujących w sposób naturalny na Ziemi. Po obejrzeniu serii  doświadczeń chemicznych, uczniowie udali się do Muzeum Historycznego M. St. Warszawy na zajęcia pt. Staromiejski zwierzyniec. Uczestnicy zajęć zapoznali się z topografią Starego Miasta, poznali najbardziej charakterystyczne architektonicznie obiekty warszawskiej Starówki.